پایتون یا جاوا کدام بهتر است؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه از 5

پایتون یا جاوا کدام بهتر است؟

جاوا چیست؟

What is Java?

 جاوا یک زبان و پلت فرم برنامه نویسی است که از سال ۱۹۹۵ در اطراف آن بوده است. از زمان انتشار آن به یکی از محبوب ترین زبان ها تبدیل شده است توسعه دهندگان وب و دیگر متخصصان کدگذاری. این یک زبان عمومی است. بر خلاف پایتون، جاوا یک زبان کامپایل شده است که یکی از دلایلی است که گزینه سریع تر شما را انتخاب می کند.وقتی با زبان وقتی با زبان های کامپایل مانند جاوا برنامه ریزی می کنید، کدنویسی به طور مستقیم به کد ماشین تبدیل می شود. این به پردازنده اجازه می دهد که به سرعت و کارآمد تر اجرا شود، در حالی که کنترل بر روی جنبه های سخت افزاری مانند استفاده از CPU را افزایش داد. نمونه های دیگر از زبان های کامپایل شده عبارتند از C و C+++, Rust, Go و Haskell. جاوا به طور گسترده در توسعه وب استفاده می شود، داده های بزرگو توسعه برنامه اندروید همچنین در هنگام استفاده از آن، به دست می آمد توسعه ابر و اینترنت اشیاء (IoT)جاوا همچنین برای کار بر روی کاربرهای وب سطح سازمانی و میکروسکوها کمک می کند. سازمان های مختلف از جاوا برای ساخت برنامه های وب خود از جمله افرادی که در خدمات بهداشتی، آموزش، بیمه و حتی بخش های دولتی هستند استفاده می کنند. برخی از نام های بزرگ که امروزه از جاوا استفاده می کنند عبارتند از ناسا، گوگل و فیس بوک.

 در تطابق پایتون در مقابل جاوا، متوجه می شوید که هر دو در توسعه وب مفید هستند و هر کدام دارای پرور و کانس هستند. مطالعه کنید که بفهمید کدام زبان ممکن است برای شما بهتر باشد که یادگیری را شروع کنید.جاوا و پایتون دو زبان محبوب برنامه نویسی هستند. از این دو، جاوا سریع تر است، اما پایتون آسان تر و آسان تر است. هر یک به خوبی تأسیس شده، مستقل از پلتفرم و بخشی از یک جامعه بزرگ و حامی است. اما این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد. وقتی که در مورد پایتون در مقابل جاوا فکر می کنید، هر زبان برای اهداف مختلف استفاده های متفاوتی دارد و هر کدام از آن ها دارای پرور و کانس هستند.


جاوا: مسیر سریع تر

وقتی به سرعت بالا می رود، جاوا برندهٔ روشنی است. بر اساس این روش، این زبان جمع آوری شده، ششمین زبان برنامه نویسی است که معمولاً به زبان برنامه نویسی استفاده می شود.1همچنین این سومین زبان برنامه نویسی است که مدیران استخدام در هنگام استخدام نامزدها، به گفته هکر رانک، به دنبال آن هستند.2در این میان عوامل متعددی باعث محبوبیت مداوم جاوا می شود، که در درجه اول استقلال پلت فرم و سهولت نسبی آن برای یادگیری است.




مزایای جاوا

Advantages of Java


سرعت و کارایی دو تا از بزرگ استفاده از جاوا است. همچنین یکی از زبان های کدنویسی است که یادگیری آن آسان است. از آنجا که بسیاری از فرایندهای این زبان سطح بالا به طور خودکار اجرا می شود، شما مجبور نیستید یک مطالعهٔ شدید در مورد اینکه چگونه همه چیز با یک زبان سطح پایین کار می کند، انجام دهید. باید با توجه به اینکه چقدر وقت می توانید به یادگیری و تمرین را صرف کنید، به سرعت بر آن تسلط کنید. دیگر مزایای استفاده از جاوا عبارتند از:

 

ساده استاین سند به طور ساده است و نوشتن را آسان می کند. این به اندازه زبان های مانند C+++ پیچیده نیست و از تخصیص حافظه خودکار استفاده می کند.

این سکوی مستقل استمی توانید از جاوا در چندین نوع از کامپیوترها، از جمله ویندوز، آی او اس، یونیکس و لینوکس استفاده کنید.

 

شی به شکل محوراز آنجا که شما کلاس هایی را که شامل داده ها و عملکردها و اشیاء متعلق به آن کلاس ها هستند، ایجاد می کنید، یک رویکرد شهید تر برای توسعه پروژه بزرگ ارائه می دهد. همچنین انعطاف پذیری و مشکل تر و توانایی استفاده مجدد از کد را فراهم می کند.

 

جامعه جهانی بزرگی دارد: این کار زمانی که جاوا را یاد می گیرید یا باید به هر مشکلی دست پیدا کنید.

 

از چند رشته حمایت می کند: وقتی از جاوا استفاده می کنید، می توانید در یک زمان بیش از یک رشته را اجرا کنید. در هنگام اجرای چندین رشته، آن ها یک منطقه حافظه مشترک برای افزایش کارایی و عملکرد به اشتراک می گذارند.

 

این کار امن استجاوا از استفاده از اشاره های صریح اجتناب می کند، داخل یک ماشین مجازی به نام جعبه شن، از تأیید کننده کد بایت برای بررسی کد غیرقانونی استفاده می کند و امنیت در سطح کتابخانه همراه با بسته امنیتی جاوا و بررسی های امنیتی در زمان اجرا را فراهم می کند.

 

معایب جاوا

Disadvantages of Java


قبل از اینکه تصمیم بگیرند که آیا جاوا زبان برنامه نویسی مناسب برای شما است یا نه، باید نقاط ضعف خود را در نظر بگیریم. یکی از اصلی ترین عیب های جاوا این است که از مقدار زیادی حافظه به طور قابل توجهی بیشتر از پایتون استفاده می کند.علاوه بر این جاوا حافظه خود را از طریق جمع آوری زباله مدیریت می کند، که زمانی درخواست شما دوباره روی آن کار می کنید، اتفاق می افتدجمع آوری زباله جاوا آن را از حافظه پاک می کند، اما در طول فرایند، نخها دیگر باید در زمانی که جمع آوری زباله کار می کند، متوقف شوند. این مرحله بر عملکرد کلی برنامه تأثیر می گذارد.


دیگر معایب عبارتند از:

کنترل بر روی زباله ها را ارائه نمی دهد



کلمات خیلی زیادی دارداگرچه جاوا ساده است، اما تمایل دارد که کلمات زیادی در آن داشته باشد، که اغلب شما را با جملات و توضیحات پیچیده و طولانی می گذارد.

وقتی برای دسکترها از آن استفاده می کنید،یک نگاه بومی نداردجاوا دارای رابط کاربری گرافیکی متعددی است، اما اگر شما در حال ایجاد پیچیده هستید بهترین نیستند UI روی یک دسکتاپ. جاوا زمانی که از آن برای دسکتاپ در مقابل تلفن همراه استفاده می کنید، ضعیف تر است. در حالی که تعداد زیادی از سازهای GUI برای انتخاب وجود دارند، برای یافتن مناسب پروژه شما باید تحقیقات زیادی انجام دهد.

پایتون: مسیر ساده

پایتون چیست؟


 اگر چه جاوا سریع تر است، اما پایتون قابل خواندن و  آسان تر است و یک پلتفرم  ساده تر داردچهارمین زبان رایج کدگذاری پایتون است . پایتون از سال ۱۹۹۱، زمانی که برای اولین بار منتشر شد، در حدود سال ۱۹۹۱ بود. این زبان برنامه نویسی توسط Guido van Rusum طراحی شده بود که یک فلسفه طراحی بر روی خوانندگی کد متمرکز بود. یکی از ویژگی های فوق العاده پایتون ساده بودن آن و سهولت آن است که بسیاری از کدبانها می توانند این  زبان را یاد بگیرند. این یک زبان تعبیر شده است، یعنی این برنامه از طریق مترجم ها بر اساس خط برای اجرای هر فرمان اجرا می شودیادگیری زبان و برنامه های آزمایش در پایتون در مقایسه با جاوا در درجه اول به دلیل این که یک سنک همخوانی تر است، سریع تر و آسان تر است.

 

پایتون به توسعه دهندگان کمک می کند تا در حال ایجاد برنامه های مختلف از سبک های برنامه نویسی را به کار بگیرند. چون این کار بسیار انعطاف پذیر است، ممکن است از آن استفاده کنید، نه تنها برای برنامه های شی محور، بلکه برای برنامه های کاربردی و انعکاس دهنده.هم به کار برده می شود

این برنامه در میان برنامه های برنامه برای توسعهٔ عقب و توسعهٔ برنامه محبوب است. این همچنین یک انتخاب برتر برای کسانی است که در علم داده و یادگیری ماشین کار می کنند، که در درجه اول به خاطر کتابخانه های گسترده اش از جمله اسکیکیت-learning و پانداس است. این زبان برنامه نویسی است که برای توسعه بسیاری از پلتفرم های دیجیتال پیشرو و ابزارهایی که امروز از آن استفاده می کنیم، از جمله گوگل جستجو، ماشین های آی روبوت و یوتیوب استفاده می شود.

 

مزایای پایتون

Advantages of Python


 سازگاربودن پایتوندشوار است و به قدری انعطاف پذیر است. این امر  باعث می شود که برنامه نویسان  فقط یک زبان را  یاد بگیرید و از آن برای ساختن چیزهای جدید و متفاوت استفاده کنید.

پایتون را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی می خوانند، با توجه به اینکه اگر چه ممکن است راه حل بهتری برای هر مشکل مشخص وجود داشته باشد، اما پایتون همیشه کار را به خوبی انجام می دهد.


همچنین مزایای دیگر پایتون عبارتند از:

 جهت انجام پروژه های ابتدایی برای مبتدیان پایتون می توانید به مقاله 10 ایده پروژه پایتون برای افراد مبتدی مراجعه کنید.


: مستقل می تواند کار کندمانند جاوا می توانید از پایتون در پلتفرم های مختلف از جمله macOS، ویندوز و لینوکس استفاده کنید. شما فقط نیاز به یک مترجم که برای آن پلت فرم طراحی شده است

 

امکان توسعه سریع را فراهم می کنداز آنجا که پایتون به طور پویا تایپ شده است، برای توسعه سریع و دوستانه است. علاوه بر این، از کد آس برای حل موقعیت ها و چالش ها استفاده می کند زیرا هر واحد کد به طور جداگانه اجرا می شود


کتابخانه های گسترده ای را ارائه می دهدکتابخانه بزرگ آن از وظایف و فرمان های مشترک پشتیبانی می کند. همچنین شامل کدهای است که می تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.


این روش برای برنامه نویسی یک رویکرد انعطاف پذیر تر ارائه می کندپایتون از سبک های برنامه نویسی متنوعی پشتیبانی می کند و پارادایم های متعددی دارد. نه تنها این مطلوب برای برنامه نویسان است که از انعطاف پذیری لذت می برند، بلکه آن را برای استارتاپ هایی که ممکن است نیاز به تغییر سریع رویکردها داشته باشند، ایده آل می کند.

 

منبع آزاد استشما می توانید پایتون را بدون هیچ هزینه ای دانلود کنید، و چون یادگیری و فخکردن یکی از بزرگترین و فعال ترین جوامع را که در عرض چند دقیقه می توانید به نوشتن کد را شروع کنید.

 

ممکن است بهره وری را افزایش دهدنت گورو می گوید که پایتون به خاطر اینکه چقدر به هم می خورد و به این دلیل که به طور دینامیک تایپ شده است، تولید تر است.6علاوه بر این، قابلیت های کنترل و ویژگی های یکپارچه دارد که می تواند برنامه های کاربردی را تولید کند.

معایب پایتون

Disadvantages of Python


در حالی که پایتون به طور حتم یکی از آسان ترین و سریع ترین زبان های یادگیری است، اما اجرای آن نیز به طور قطعی کندتر است، زیرا یک زبان تایپ شده و تفسیر شده است. پایتون در حین اجرای کد کار اضافی انجام می دهد و استفاده از ان برای پروژه هایی که به سرعت بستگی دارد کمتر مناسب تر می کند. با این حال، اگر سرعت یک مسئله حساس نباشد، ، به احتمال زیاد، با استفاده از پایتون به مشکل نمی خورد.

علاقه مندان برای فراگیری برنامه نویسی پایتون از مبتدی تا پیشرفته می توانند از دوره ما دیدن ککند و همچنین اگر علاقه به یافتن بهترین کتاب و جزوه های رایگان پایتون هستید می توانید از مقاله ما دیدن کنید.

 

از دیگر   مزایای بالقوه پایتون عبارتند از:

 

فقط یک رشته را در یک زمان اجرا می کندپایتون یک لاک مترجم جهانی دارد که تنها اجازه می دهد یک رشته در یک زمان اجرا شود، بنابراین اگر شما روی یک برنامهٔ چند رشته ای CPU کار می کنید، احتمالاً کندتر خواهد بود. استفاده از برنامه های چند پردازش به جای برنامه های چند رشته ای می تواند یک کار مؤثر باشد.

 

بومی تلفن همراه نیست. پایتون می تواند به طور مؤثر و به راحتی برای اهداف تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد، اما باید کمی بیشتر تلاش کنید تا کتابخانه هایی را پیدا کنید که چارچوب لازم را به شما می دهد.

 

از حافظهٔ زیادی استفاده می کند: اگر در حال کار روی پروژه ای هستید که در آن بسیاری از اشیاء در RAM فعال هستند، این می تواند برای شما مسئله ای را ارائه دهد. سوییت به نومپی می تواند یک کار مؤثر برای کاهش میزان استفاده از پیتون حافظه برای هر شی باشد.

 

چگونه شروع به یادگیری پایتون و جاوا کنیم

 

می توانید فقط یکی از این دو زبان یا هر دو را یاد بگیرید. بسیاری از برنامه نویسان در نهایت چندین زبان برنامه نویسی را یاد می گیرند. برای شروع، اگر شما یک زبان را یادبگیرید پیشنهاد ما به شما یادگیری "دوره برنامه نویسی پایتون " است  زیرا اگر شما تازه شروع به یادگیری نحوه کد کردن می کنید ، ممکن است بخواهید از طریق یادگیری پایتون شروع کنید چون  بسیاری از مردم آن را سریع تر یادمیگیرند  این کار ساده تر و ساده تر است، در حالی که جاوا خطوط بیشتری از کد پیچیده دارد.

ما به شما در دوره برنامه نویسی پایتون  از مقدماتی تا پیشرفته تمامی مباحث مورد نیاز  و به روز را اموزش می دهیم .یک ویژگی کلیدی دوره برنامه نویسی پایتون ما این است که مدرسین ما به روز ترین مباحث در هر حوزه ای از جمله پایتون و هوش مصنوعی و...را تدریس می کنند و پشتیبانی 24 ساعته خواهید داشت همچنین پروژه محور بودن دوره های برنامه نویسی پایتون ما باعث شده است ما یکی از بهترین دوره های برنامه نویسی  پایتون در سراسر ایران را اراِئه دهیم .حتی اگر اطلاعات جامع ترین در مورد زبان برنامه نویسی پایتون می خواستید می توانید به مقاله ما "  پایتون چیست؟  " مراجعه کنید 


    

 




دیدگاه و پرسش

مقالات مرتبط

جزوه و کتاب های رایگان پایتون
10 ایده پروژه پایتون برای افراد مبتدی
پایتون چیست؟

پایتون چیست؟

اتنا حاجوی PYTHON - پایتون

دوره های برنامه نویسی جدید

تخفیف
دوره مقدماتی طراحی سایت
دوره مقدماتی طراحی سایت
25 ساعت 100 درس

17

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
تخفیف
برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته
دوره کامل CSS3
دوره کامل CSS3
10 ساعت 55 درس

4

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
دوره کامل PHP
دوره کامل PHP
10 ساعت 100 درس

1

(دانشجو)
دوره کامل HTML5
دوره کامل HTML5
10 ساعت 26 جلسه

1

(دانشجو)

شش مقاله اخیر