11 زن با نفوذ در تاریخ تکنولوژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه از 5

11 زن با نفوذ در تاریخ تکنولوژی

زنان تاثیرگذار در تاریخچه فناوری

  این مقال به بررسی یازذه تن از زنانی که در صنعت فناوری تاثیر بسیاری داشته اند پرداخته است.زنان در طول تاریخ مشارکت های قابل توجهی در زمینه فناوری داشته اند، اما دستاوردهای آن ها اغلب نادیده گرفته شده یا ارزش گذاری شده اند. با برجسته کردن دستاوردهای زنان در فناوری، می توانیم دستاوردهای خود را جشن بگیریم، کلیشه ها را بشکند و برابری جنسیتی را در صنعت ترویج کنیم. به رسمیت شناختن مشارکت زنان در فناوری، به ایجاد مدل های نقش برای دختران و زنان جوان کمک می کند، و آن ها را برای دنبال کردن رویاهای خود در فناوری و کمک به یک صنعت فناوری متنوع تر و منحصر به فرد تر کمک می کند.در اینجا ۱۱ نفر از تأثیرگذارترین زنان تاریخ فناوری برای جشن روز جهانی زنان هستند. 

   






Ada Lovelace

آدا لاولس به طور گسترده ای اولین برنامه نویس رایانه محسوب می شود. او یک ریاضی دان بود که با چارلز باب در طراحی موتور تحلیلی اش، پیش نویس رایانه مدرن کار می کرد. لاوس اولین الگوریتم را که قرار بود توسط یک ماشین پردازش شود، نوشت و کار او پایه محاسبات مدرن را پایه گذاری کرد.لاوس در طول دوران خود به عنوان یک ریاضی دان زن در قرن ۱۹ با تعصب جنسیتی مواجه شد، اما کار در برنامه های کامپیوتری، به رسمیت شناخته شدن او را به عنوان یکی از مهم ترین شخصیت های تاریخ محاسبات تبدیل کرده است. میراث او به عنوان یادآور اهمیت تنوع و گنجاندن در صنعت فناوری است.

Margaret E. Knight




مارگارت نایت یک مخترع و مهندس بود که به خاطر اختراع یک ماشین که کیسه های کاغذی را تا کرده و چسبانده بود، که در سال ۱۸۷۱ ثبت اختراع شد. در آن زمان کیسه های کاغذی به صورت دستی ساخته شده بودند که یک روش خسته کننده و طاقت فرسا بود. دستگاه های نایت با تولید بیش از ۶۰ کیسه در هر دقیقه صنعت کیف کاغذی را انقلابی کردند.

حدود ۲۰ اختراع در طول زندگی به نایت به عنوان یک مخترع، از جمله آن ها برای یک موتور روتری، یک ماشین برش کفش و یک ابزار برای برای مرتب کردن کیسه های کاغذی با تخت. او همچنین یک موتور بهبود یافته از آستین و یک دستگاه ایمنی برای لوم های نساجی ایجاد کرد، بنابراین نوآوری هایش فقط برای بخش کاغذ نبود.نایت به عنوان یکی از خلاقترین و مرفه ترین مخترع زن در قرن نوزدهم شناخته می شود. کار او به عنوان یک مهندس و مخترع به توسعه بسیاری از فرایندهای تولید معاصر کمک کرد. نایت با وجود وجود وجود تبعیض و موانع به عنوان یک زن در صنعت مهندسی، ، میراث ماندگار را در زمینه های فناوری و اختراع به جای گذاشت.

Grace Hopper


گریس هاپر، دانشمند کامپیوتر و ریاضی دان، به ایجاد اولین کامپایلر، ابزاری که زبان های برنامه نویسی را که توسط انسان ها به کد ماشین می تواند خوانده شود، تبدیل می کند.موفقیت هاپر به عنوان یک دانشمند و مخترع رایانه با وجود مواجهه با سوگیری جنسیتی، به عنوان الهام بخش زنان در فناوری است.

Katherine Johnson


در طول مسابقه فضایی، کاترین جانسون، ریاضی دان و دانشمند کامپیوتر برای ناسا کار کرد. او پیش بینی می کرد که مسیرهای پرواز برای مأموریت های فضایی، از جمله اولین سفر سرنشین دار به ماه، و کار او برای موفقیت برنامه آپولو ضروری بود.دستاوردهای قابل توجه جانسون به عنوان یک ریاضی دان و دانشمند رایانه در برنامه فضایی اولیه NASAs، با وجود مواجه شدن با تبعیض و موانع به عنوان یک زن سیاه پوست، او را به عنوان یک مدل نقش برای زنان در زمینه فناوری های مردانه تبدیل کرده است.

Jean Jennings Bartik


ژان جینز بارتیک یکی از اولین برنامه های رایانه ENIAC بود که یکی از اولین کامپیوترهای الکترونیکی بود. بارتیک و همکارانش وظیفه برنامه ریزی ماشین عظیم را داشتند که برای محاسبه ترازهای بالستیک در طول جنگ جهانی دوم استفاده می شد.کار پایه گذاری بارتیک به عنوان یکی از اولین برنامه های کامپیوتری به عنوان یک آزمایش برای اهمیت تنوع و قرار دادن در صنعت فناوری است.

Radia Perlman


رادیا پرلمن، دانشمند کامپیوتر، به ایجاد پروتکل درخت، که بخش حیاتی از شبکه های کامپیوتری معاصر است، اختصاص دارد. الگوریتم های راه یابی و پروتکل های شبکه امن تا حد زیادی از نوآوری های پرلمن بهره مند شده اند.کار پایه گذاری پرلمن در طراحی پروتکل شبکه و فناوری های جدید که راه را برای زیرساخت های مدرن اینترنت هموار می کرد، به عنوان الهام بخش زنان در صنعت فناوری های مردانه است.

Anita Borg


آنیتا بورگ مؤسسه زنان و فناوری را تأسیس کرد. او یک دانشمند کامپیوتر و مدافع حقوق زنان بود. کار بورگ بر روی پیشرفت تنوع در بخش فناوری و بهبود نمایندگی زنان در این زمینه متمرکز بود.کار پیشگام بورگ به عنوان یک دانشمند رایانه و حمایت از زنان در فناوری به عنوان الهام بخش برای زنان روز به دنبال شکستن موانع در فناوری است.

Carol Shaw


کارول شاو، خالق بازی های ویدئویی، یکی از اولین طراحان بازی های ویدئویی زنان است. در دهه ۱۹۷۰، شاو بازی هایی از جمله رودخانه راید و سه بعدی تیک-تاک-تو را ایجاد کرد، در حالی که توسط اکتیوسیون به کار می رفت

Shafi Goldwasser


شفیی گلدواسر (به انگلیسی: Shafi Goldwasser) یک دانشمند رایانه است که به طور قابل توجهی رشته های نظریه پیچیدگی و رمزنگاری را توسعه داده است. گلدواسر برای کار خود، افتخارات مختلفی از جمله جایزه تورینگ را دریافت کرده است که بهترین جایزه علوم کامپیوتر است.کمک های گلدواسر در رمزنگاری و علوم کامپیوتر و همچنین رهبری او در ترویج تنوع و حضور در صنعت فناوری، درس های مهمی برای شکستن موانع و ترویج برابری در زمینه های تحت سلطهٔ مردان ارائه می دهد.

Susan Kare


سوزان کار (به انگلیسی: Susan Care) طراح گرافیک است که به طراحی بسیاری از آیکون ها و گرافیک های اصلی برای اپل مکینتاش اشاره دارد. کار کار کار به ایجاد زبان بصری محاسبات مدرن کمک کرد. مشارکت های کار در توسعه طراحی رابط کاربری و آینوگرافی به عنوان یادآور اهمیت تنوع و خلاقیت در صنعت فناوری است.

Lynn Conway


لین کانوی، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و فعال تراجنسیتی آمریکایی است و به خاطر کمک هایش در توسعه معماری کامپیوتر شناخته شده است. علم میکروالکترونیک توسط کار کانوی’بر روی VLSI (ادغام بسیار بزرگ) که همچنین برای راه برای فناوری رایانه معاصر نیز بود، انقلابی شد.کار پیشگام کانوی در علوم کامپیوتر و میکروالکترونیک و همچنین حمایت او از حقوق تراجنسیتی و حضور در صنعت فناوری، درس های مهمی برای شکستن موانع و ترویج تنوع و در زمینه های تحت سلطهٔ مردان ارائه می دهد. او زاده 2 ژانویه 1938 است .او در دهه 1960 در IBM کار می کرد و دستکاری دستورالعمل های دینامیکی تعمیم یافته را اختراع کرد، یک پیشرفت کلیدی که در اجرای خارج از دستور استفاده می شد. اکثر پردازنده های کامپیوتری مدرن برای بهبود عملکرد. او انقلاب طراحی تراشه Mead-Conway VLSI را در طراحی ریزتراشه یکپارچه (VLSI) در مقیاس بسیار بزرگ آغاز کرد. آن انقلاب در طول دهه 1980 به سرعت در دانشگاه‌های تحقیقاتی و صنایع محاسباتی گسترش یافت، صنعت اتوماسیون طراحی الکترونیکی در حال ظهور را به وجود آورد، زیرساخت‌های مدرن «ریخته‌گری» را برای طراحی و تولید تراشه ایجاد کرد، و هجوم استارت‌آپ‌های تاثیرگذار با فناوری پیشرفته را در دهه 1980 و 1990 آغاز کرد.



دیدگاه و پرسش

دوره های برنامه نویسی جدید

تخفیف
دوره مقدماتی طراحی سایت
دوره مقدماتی طراحی سایت
25 ساعت 100 درس

17

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
تخفیف
برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته
دوره کامل CSS3
دوره کامل CSS3
10 ساعت 55 درس

4

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
دوره کامل PHP
دوره کامل PHP
10 ساعت 100 درس

1

(دانشجو)
دوره کامل HTML5
دوره کامل HTML5
10 ساعت 26 جلسه

1

(دانشجو)

شش مقاله اخیر