10 ایده پروژه پایتون برای افراد مبتدی
زمان مطالعه: 2 دقیقه از 5

10 ایده پروژه پایتون برای افراد مبتدی

۱۰ ایده ی پروژه ی پایتون برای افراد مبتدیان

این مقاله شامل ۱۰ ایدهٔ پروژهٔ پایتون برای افراد مبتدی  برای شروع مهارت های کدگذاری است.پایتون همچنان شهرت خود را به عنوان نرم افزار عالی برای مبتدیان در تغییر مداوم دنیای برنامه نویسی ادامه می دهد . همچنین پایتون امروزه از سراسر جهان برنامه نویسان را به خود جذب میکند برای دردسترسی اسان و ویژگی هایی که دارد. در وب سایت ما دوره اموزش برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته موجود است چناچه علاقه مند به فراگیری دوره برنامه نویسی پایتون هستند می توانید از دوره ما دیدن داشته باشید.


در فهرست زیر  ۱۰ پروژه  را گردآوری کرده ایم پروژه پایتون ایده هایی برای مبتدیان است که از پایه دوره پایتون را شروع کنند جهت اطلاعات بیشتر در مورد پایتون و منابع و کتاب های پایتون می توانید به مقاله جزوه ها و کتاب های رایگان پایتون ما مراجعه کنید.

Calculator


پروژه اول:

(ویژگی های ماشین حساب)

در این پروژه شما قصد دارید ماشین حسابی را توسعه دهید که دارای ویژگی های زیر باشد:

عملیات حسابی اساسی مانند جمع، تفریق، تقسیم و ضرب را انجام خواهد داد.

عملیات اعشاری را انجام خواهد داد.

اگر بخواهید هر عددی را بر صفر تقسیم کنید، ماشین حساب Infinity را نمایش می دهد.

در صورت نامعتبر بودن عبارت، هیچ نتیجه ای نمایش نمی دهد. برای مثال 5++9 چیزی را نمایش نمی دهد.

ویژگی پاک کردن صفحه نمایش برای پاک کردن صفحه نمایش در هر زمان که بخواهید.

ویژگی های علمی  مانند ریشه های مربع و نمایی نیز می توانند شامل شوند.

اجزای ماشین حساب
ماشین حساب از اجزای زیر تشکیل شده است:
عملگرهای ریاضی: جمع (+)، تفریق (-)، ضرب (*) و تقسیم (/).
اعداد و دکمه اعشاری: 0، 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، . .
صفحه نمایش: عبارت ریاضی و نتیجه را نمایش می دهد.
دکمه Clear Screen: تمام مقادیر ریاضی را پاک می کند.
دکمه محاسبه (=): عبارت ریاضی را ارزیابی می کند و نتیجه را برمی گرداند.
ساختار پوشه پروژه ماشین حساب
یک پوشه ریشه ایجاد کنید که حاوی فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت باشد. شما می توانید نام فایل ها را هر چیزی که می خواهید نام گذاری کنید. در اینجا پوشه ریشه Calculator نام دارد. طبق قرارداد استاندارد نام‌گذاری، فایل‌های HTML، CSS و JavaScript به ترتیب index.html، styles.css و script.js نام‌گذاری می‌شوند.










Temperature Checker



بررسی دما برنامه ای را ایجاد کنید که درجه حرارت بین درجه های سلسیوس و فارنهایت را ترجمه می کنددر حین کار بر روی این پروژه، ورودی اصلی کاربر و محاسبات ریاضی را یاد می گیرید.


Palindrome Checker



 برنامه ای را بنویسید که مشخص می کند که آیا یک کلمه یا عبارت داده شده یک پالیندر است که آیا این کتاب را هم به جلو و هم پشت می خوانددستکاری و عبارات شرطی هر دو در این پروژه استفاده می شود.چک‌کننده palindrome برنامه‌ای است که می‌تواند تعیین کند که آیا یک رشته معین پالیندروم است یا خیر. پالیندروم کلمه یا جمله ای است که به صورت یکسان به جلو و عقب نوشته می شود و علائم نگارشی، حروف کوچک و فاصله را نادیده می گیرد. به عنوان مثال، "ماشین مسابقه" و "یک مرد، یک طرح، یک کانال". پاناما” پالیندروم هستند. راه های زیادی برای نوشتن کد پروژه چکر پالیندروم در زبان های برنامه نویسی مختلف وجود دارد. یکی از منابع احتمالی 1 است که شرحی از FreeCodeCamp Palindrome Checker Project در جاوا اسکریپت ارائه می دهد. منبع احتمالی دیگر 2 است که صفحه چالش رسمی FreeCodeCamp برای همان پروژه است. همچنین می توانید 3 را که یک صفحه موضوعی GitHub با مخازن مختلف مربوط به پروژه های جستجوگر پالیندروم است، مرور کنید.


Text Editor

 



ویرایش کننده متن یک ویرایشگر متن را ایجاد کنید که کاربران را قادر می سازد تا فایل های متنی را اضافه، حذف و ذخیره کنندشمارش کلمه، پیدا کردن و جایگزین کردن، و حتی گزینه های شکل گیری ساده از جمله چیزهایی هستند که می توانید اضافه کنید.

پروژه ویرایشگر متن در جاوا یک برنامه دسکتاپ است که به کاربر اجازه می دهد متن را ایجاد، ویرایش، ذخیره و چاپ کند. می توان آن را با استفاده از Java Swing ایجاد کرد که اجزای گرافیکی مانند JTextArea، JMenuBar و JMenuItems1 را ارائه می دهد. یک پروژه ویرایشگر متن در جاوا همچنین می‌تواند دارای ویژگی‌هایی مانند ابزار جستجو، یافتن/جایگزینی متن/کد، تکمیل خودکار و دکمه‌های زیبای تصویر ۲ باشد. یکی از نمونه‌های پروژه ویرایشگر متن در جاوا PHNotepad است که به زبان جاوا نوشته شده و در GitHub2 موجود است.

Currency Convertor


کورس یک برای تبدیل مقادیر بین ارزهای مختلف با تبدیل تبدیل ارز به یک مبدل ارز ایجاد کردبا استفاده از APIs، شما باید نرخ ارز را در زمان واقعی و به طور مؤثر ورودی کاربر را مدیریت کنید.

مبدل ارز برنامه ای است که ارزش یک ارز را بر اساس نرخ بازار یا نرخ مبادله بانکی به ارز دیگر تبدیل می کند. برنامه مبدل ارز برنامه‌ای است که این سرویس را در دستگاه تلفن همراه با ویژگی‌های اضافی مانند تبدیل چند ارزی، نرخ‌های تبدیل هم‌زمان، روندها و نمودارهای ارز، پیش‌بینی مالی، و غیره ارائه می‌کند¹².

Hangman Game



بازی هانگمن بازی سنتی هانگمن را که در آن شرکت کنندگان باید نامه های یک کلمه مخفی را حدس بزنندمی توانید توسعه این حدس را پیگیری کنید و از فهرست اصطلاحات تعریف شده استفاده کنید.


Dice Rolling Simulator



شبیه ساز های دی سی رولینگ برنامه ای را که چرخش را شبیه سازی می کند، درست کنیداین پروژه نه تنها لذت بخش است، بلکه به شما نیز می دهد که با استفاده از ایجاد اعداد تصادفی عمل کنید.


Weather Forecaster


پیش بینی آب و هوا یک برنامهٔ آب و هوایی را ایجاد کنید که اطلاعات آب و هوایی را پس از بازیابی آن از یک API به کاربر نشان می دهدمیتوانید شامل ویژگی هایی مانند آب و هوای مبتنی بر مکان یا پیش بینی پنج روزه برای کمک بیشتر کردن آن باشید.


پروژه پیش بینی آب و هوا در پایتون با استفاده از برنامه نویسی پایتون توسعه یافته است، این پروژه ساده با کد منبع با استفاده از کنسول ساخته شده است، و این پروژه برای مبتدیان یا دانش آموزانی که می خواهند برنامه نویسی به خصوص زبان برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرند خوب است.


پروژه پیش‌بینی آب و هوا در پایتون یک برنامه کاربردی ساده مبتنی بر کنسول با استفاده از یادگیری ماشینی است که به تشخیص اینکه وضعیت فعلی آب و هوا برای بازی خوب است یا خیر کمک می‌کند. تحت یادگیری نظارت شده انجام می شود که در آن ابتدا داده ها برای آموزش سیستم داده می شود و سپس نتیجه برای داده های جدید تولید می شود.


این کد پایتون پیش بینی آب و هوا همچنین شامل یک پروژه با کد منبع رایگان قابل دانلود است، فقط کد منبع قابل دانلود را در زیر پیدا کرده و برای شروع دانلود کلیک کنید.




Guess the Number Game



بازی شماره یک بازی تعاملی به نام “Guess Number را ایجاد کرد، جایی که بازیکن باید یک عدد تصادفی را در یک مجموعه از تلاش ها پس از انتخاب رایانه به طور تصادفی پیش بینی کندبه بازیکن کمک کنید تا راه حل درست را پیدا کنند.


Contact Book

تماس کتاب یک اپلیکیشن ایجاد کنید که به کاربران اجازه می دهد تا تماس خود را ذخیره، دسترسی و مدیریت کنندمی توان شامل عملکردهای مانند نام، ایمیل یا جستجوی شماره تلفن و توانایی صدور تماس ها به یک پرونده است.



بحث هر اطلاعات بازار مالی و رمزی که در مورد تحلیل ها داده شده است، مقالات حمایت شده است که فقط برای هدف اطلاع رسانی نوشته شده است و یک توصیه سرمایه گذاری نیستبه خوانندگان توصیه می شود که محصولات کریپتو و NFTs ها بدون تنظیم شده اند و می توانند بسیار خطرناک باشند
ممکن است هیچ گونه گونه گونه ای برای از دست دادن چنین معاملات وجود نداشته باشدقبل از تصمیم گیری سرمایه گذاری، تحقیقات خود را با کارشناسان مالی انجام دهیدتصمیم برای خواندن در اینجا صرفاً یک موضوع انتخاب است و به عنوان یک عمل بیان/تضمین به نفع تحلیل ها، از هر اقدام قانونی بالقوه یا ادعای قابل اجرا، به عنوان یک عمل قانونی یا ادعای قابل اجرا، مورداستفاده قرار خواهد گرفتما هیچ گونه رمزی را نمایندگی نمی کنیم، هیچ شکایت، سوء استفاده یا نگرانی در رابطه با اطلاعات ارائه شده، بلافاصله اطلاع داده می شود اینجا.

دیدگاه و پرسش
  • امیرحسین  پورسمیع

    امیرحسین پورسمیع

    6 ماه پیش

    ثبت امتیاز بسیار عالی

مقالات مرتبط

جزوه و کتاب های رایگان پایتون
11 زن با نفوذ در تاریخ تکنولوژی

دوره های برنامه نویسی جدید

تخفیف
دوره مقدماتی طراحی سایت
دوره مقدماتی طراحی سایت
25 ساعت 100 درس

17

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
تخفیف
برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته
دوره کامل CSS3
دوره کامل CSS3
10 ساعت 55 درس

4

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
دوره کامل PHP
دوره کامل PHP
10 ساعت 100 درس

1

(دانشجو)
دوره کامل HTML5
دوره کامل HTML5
10 ساعت 26 جلسه

1

(دانشجو)

شش مقاله اخیر