PHP یا Python‌  کدام بهتر است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه از 5

PHP یا Python‌ کدام بهتر است؟

PHP در مقابل Python

راهنمای جامع برای درک PHP در مقابل پایتون در توسعه اپلیکیشن موبایل

انتخاب یک زبان برنامه نویسی هنگام ایجاد برنامه های تلفن همراه بسیار مهم است. دو تا از این زبان ها که رشد قابل توجهی داشته اند PHP و Python هستند. استفاده از PHP، یک زبان برنامه نویسی سمت سرور هنگام ایجاد برنامه های وب پویا، معمول است. از سوی دیگر، پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و تفسیر شده است که به دلیل ساده و خواندنی بودن آن شهرت دارد. هر دو PHP و Python دارای مزایا و معایبی هستند و تصمیم گیری بین آنها اغلب تحت تأثیر الزامات پروژه خاص است. در اینجا مقایسه کاملی از PHP در مقابل پایتون وجود دارد تا بتوانید عاقلانه برای پروژه خود برای توسعه اپلیکیشن موبایل انتخاب کنید.


یک گزینه پایدار برای برنامه های وب پویا PHP است

زبان برنامه نویسی سمت سرور معروف به PHP یا پیش پردازشگر Hypertext، اغلب برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب پویا استفاده می شود. تمام وب سرورهای اصلی در تمام سیستم عامل ها به طور کامل با آن یکپارچه شده اند. صفحات با محتوای پویا به ویژه زمانی که به زبان PHP نوشته می شوند، مورد توجه قرار می گیرند.

مزایا و معایب استفاده از PHP

مزایای استفاده از PHP

PHP به دلیل مزایای زیادی که دارد یک انتخاب محبوب در بین توسعه دهندگان است. این به خوبی با پایگاه های داده کار می کند و نیازی به کدنویسی اضافی ندارد. معمولی ترین کارهای توسعه وب توسط PHP خودکار می شوند و نگهداری پروژه های وب را آسان می کند. علاوه بر این، سرعت توسعه برنامه های آنلاین را افزایش می دهد و هزینه توسعه وب را به طور چشمگیری کاهش می دهد. علاوه بر این، PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز قابل دسترس با پشتیبانی عالی جامعه است.


  محدودیت های PHP

با وجود تمام مزایایی که PHP دارد، معایبی نیز دارد. مشکلاتی مانند رفتار ناسازگار، اجرای کندتر و تغییر ناپذیری عملکردهای اساسی ممکن است توسط توسعه دهندگان مواجه شود.

پایتون در مقابل PHP

زبانی انعطاف پذیر برای برنامه های مختلف: پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، شی گرا و تفسیر شده با طیف گسترده ای از پشتیبانی کتابخانه ای است. این در ایجاد برنامه های کاربردی مستقل و روش های اسکریپت برای رشته های متعدد استفاده می شود. پشتیبانی پایتون از بسته ها و ماژول ها امکان استفاده مجدد از ویژگی های کد و ماژولار بودن را فراهم می کند.

مزایای پایتون

از آنجایی که به خطوط کد کمتری نیاز دارد، پایتون به عنوان یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی در نظر گرفته می شود. کتابخانه های مختلفی را ارائه می دهد که با نرم افزار یادگیری ماشین در یک محیط مبتنی بر وب تعامل دارند. یکی از شناخته شده ترین فریم ورک های پایتون شامل جنگو و فلاسک می شود.

مشکلات استفاده از پایتون

پایتون یک زبان تایپ پویا است، به این معنی که همیشه کندتر خواهد بود.


تصمیم بین PHP و Python برای توسعه برنامه های تلفن همراه بیشتر به خواسته های فردی و مشخصات پروژه شما بستگی دارد. بیش از 79 درصد از وب سایت ها با استفاده از PHP توسعه یافته اند که نشان دهنده استفاده گسترده از آن است. با توجه به کتابخانه عظیمی از توابع و فریم ورک های از پیش ساخته شده، سازگار با توسعه دهنده، مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و توسعه سریعتر است. از سوی دیگر، پایتون به طور معمول در میان زبان‌های برنامه‌نویسی قرار می‌گیرد که بیشترین تقاضا را دارند. این اغلب بهترین گزینه برای توسعه وب، یادگیری ماشین، علم داده و سایر زمینه ها است.


پایتون و PHP هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. نیازهای پروژه شما باید تصمیم شما را راهنمایی کند. اگر به دنبال افزایش عملکرد، سرعت و طیف گسترده ای از فریمورک ها هستید، گزینه ایده آل برای شما ممکن است PHP باشد. از سوی دیگر، اگر به دنبال استفاده از آن برای برنامه‌های کاربردی مختلف، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین، تحقیقات علمی، اتوماسیون و غیره هستید، ممکن است پایتون بهترین گزینه باشد.



سلب مسئولیت: هر گونه اطلاعات مالی و بازار ارز دیجیتال که در Analytics Insight ارائه می شود، مقالات حمایت شده است و فقط برای اهداف اطلاعاتی نوشته شده است و توصیه سرمایه گذاری نیست. همچنین به خوانندگان توصیه می‌شود که محصولات کریپتو و NFT‌ها غیرقابل تنظیم هستند و می‌توانند بسیار خطرناک باشند. ممکن است هیچ رجوع نظارتی برای ضرر و زیان ناشی از چنین معاملاتی وجود نداشته باشد. قبل از هر گونه تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، با تماس با کارشناسان مالی، تحقیقات خود را انجام دهید. تصمیم برای خواندن از این پس صرفاً یک موضوع انتخابی است و باید به عنوان یک تعهد/تضمین صریح به نفع Analytics Insight مبنی بر تبرئه شدن از هرگونه اقدام قانونی احتمالی یا ادعاهای قابل اجرا تفسیر شود. ما نماینده و مالک هیچ ارز دیجیتال نیستیم، هر گونه شکایت، سوء استفاده یا نگرانی در رابطه با اطلاعات ارائه شده باید بلافاصله در اینجا اطلاع رسانی شود.


دیدگاه و پرسش

دوره های برنامه نویسی جدید

تخفیف
دوره مقدماتی طراحی سایت
دوره مقدماتی طراحی سایت
25 ساعت 100 درس

17

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
تخفیف
برنامه نویسی پایتون از مقدماتی تا پیشرفته
دوره کامل CSS3
دوره کامل CSS3
10 ساعت 55 درس

4

(دانشجو)

5.0

( 1 نظر )
دوره کامل PHP
دوره کامل PHP
10 ساعت 100 درس

1

(دانشجو)
دوره کامل HTML5
دوره کامل HTML5
10 ساعت 26 جلسه

1

(دانشجو)

شش مقاله اخیر